Zapraszamy do udziału w cyklu spotkań ONLINE, który powstał z myślą o wsparciu nauczycieli i edukatorów pracujących w zróżnicowanych kulturowo klasach. Program obejmuje zarówno zagadnienia pedagogiczne, jak i aspekty psychologiczne oraz społeczne, od rozpoznawania objawów traumy po skuteczne metody wsparcia integracyjnego. Każde spotkanie skupi się na praktycznych wskazówkach, które można wdrożyć od razu, by wspierać uczniów w ich edukacyjnej i osobistej adaptacji. 1. Psychologiczna charakterystyka dziecka doświadczonego migracją, 27.11.2024, 17:00 – 18:30 Omówimy te najczęstsze, ale też te niespecyficzne objawy w procesie adaptacji dziecka do nowego środowiska szkolnego i społecznego. https://app.evenea.pl/event/ko… 2. Radzenie sobie z traumą i stresem u zagranicznych uczniów, 4.12.2024, 17:00 – 18:30 Nauczymy się rozpoznawać oznaki traumy, których niektórzy uczniowie mogą doświadczyć z powodu przesiedlenia, migracji lub konfliktu i omów sposoby wspierania ich dobrego samopoczucia emocjonalnego. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/ 3. Współpraca z rodzicami i rodzinami uczniów zagranicznych, 11.12.2024, 17:00 – 18:30 Omówimy wyzwania związane z komunikacją z rodzicami, dla których język ojczysty nie jest językiem ojczystym oraz strategie skutecznego angażowania rodzin w edukację ich dzieci. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/ 4. Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w klasach wielokulturowych, 18.12.2024, 17:00 – 18:30 Wyposażenie nauczycieli w narzędzia do identyfikowania, zapobiegania i reagowania na wszelkie przypadki zastraszania lub dyskryminacji ze względu na pochodzenie etniczne lub różnice kulturowe. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/
5. Bariery językowe: Strategie włączania. 8.01.2025, 17:00 – 18:30 Poznamy metody wspierania uczniów, którzy napotykają wyzwania językowe, w tym korzystanie z pomocy wizualnych, zróżnicowanych instrukcji i wsparcia rówieśników. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/
6. Tworzenie integracyjnego środowiska w klasie, 15.01.2025, 17:00 – 18:30 Poznamy dobre praktyki w zakresie promowania inkluzywności, wspierania przynależności i radzenia sobie z wykluczeniem lub izolacją, z którymi mogą spotkać się zagraniczni uczniowie. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/
7. Zarządzanie dynamiką grupy i relacjami rówieśniczymi, 22.01.2025, 17:00 – 18:30 Omówimy sposoby wspierania pozytywnych relacji między uczniami z zagranicy a ich rówieśnikami, rozwiązywanie potencjalnych konfliktów. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/
8. Samoopieka dla nauczycieli w zróżnicowanych klasach, 29.01.2025, 17:00 – 18:30 Poznamy znaczenie samoopieki nauczycieli podczas radzenia sobie z dodatkowymi wymaganiami emocjonalnymi i zawodowymi związanymi z pracą z zagranicznymi uczniami w złożonej dynamice klasowej. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/
9. Środowisko wspierające, 5.02.2025, 17:00 – 18:30 Zapoznamy się z możliwymi do otrzymania formami wsparcia, organizacjami pomocowymi pracującymi w obszarze edukacji, przeciwdziałania przemocy rówieśniczej kooperujące ze szkołami i nauczycielami w Lublinie i na Lubelszczyźnie. https://app.evenea.pl/…/konsultacjedlakadrynauczyciels…/
Spotkania są bezpłatne, prowadzone w formie online.
Projekt realizowany w ramach Konkursu Grantowego „Polskie Miasta Ukrainie – Tajwański Fundusz Grantowy”, którego Organizatorem jest Unia Metropolii Polskich. Konkurs realizowany jest w ramach wsparcia finansowego przez Biuro Przedstawicielskie Tajpej w Polsce. |